Riistajälkien tunnistustehtävä

18.6.2019

Parhalahti-päivien yhteydessä olleen riistajälkien tunnistustehtävässä palkittiin seuraavat.

Riistajälkien tunnistus onkin haastava laji. Sen saivat todeta lukuisat kisaamme osallistuneet henkilöt. Varsinkin pienten petoeläinten, kärppä, minkki, näätä jne jälkien erottaminen tehtävämatolla toisistaan ei suinkaan ole helppoa.

Tunnistatko mäyrän, entäpä metsäpeuran jälkikuviot, haasteita riittää. Pientä arvuuttelua riitti myös kohteessa metsäjänis/rusakko.

Kaikkiaan rohkeita kilpailuun osallistuneita riitti tasaiseen tahtiin; sarjassa Y 19 henkilöä, sekä sarjassa N (nuoret) 4 kpl.

Yleisessä sarjassa täydet 21 pistettä saavutti 5 kilpailijaa, jota palkintoraadin toimesta kaikki palkittiin. Palkinnot toimitetaan lähiaikoina seuraaville:

Tuomas Kangas, Mikko Laitala Juha Pikkarainen, Ilkka Pyhälä sekä Niklas Pyhälä

Samoin palkintoraati päätti palkita kaikki nuorten sarjaan osallistuneet kipailijat seuraavasti:

Huuko Anttila, Teemu Flink, Emma Jatkola sekä Aatu Rantala

Kiitos osallistuneille  tv. Parhalahden Metsästäjät ry.